FIA викрила лазівку у техрегламенті: команди Формули-1 масово занижували боліди

Після Гран-прі Бразилії у паддоку Формули-1 спалахнула нова технічна суперечка. За інформацією as-web.jp, кілька команд могли застосовувати титанові скід-блоки зі сплаву, що розширюється під час нагрівання. Такий механізм дозволяв блокам опускатися нижче, зменшуючи знос планки, яка визначає мінімальну висоту боліда.
Ці елементи, розташовані під днищем машини, завжди проходять детальні перевірки після гонок, адже надмірний знос веде до автоматичної дискваліфікації. Раніше цього сезону подібне покарання отримав Льюїс Хемілтон після етапу в Китаї.
Під час вікенду в Бразилії суперники звернули увагу, що деякі боліди рухаються значно нижче асфальту, ніж це можливо без ризику зношення. Низька посадка дає величезний приріст притискної сили, а отже — швидкості. Через такі підозри керівники кількох команд звернулися до FIA.
Технічний делегат FIA Джо Бауер провів додаткову перевірку всіх скід-блоків перед кваліфікацією. Він виявив пристрої, призначені виключно для нагрівання блоків, після чого наказав командам демонтувати ці елементи. Це могло стати причиною помітного зниження швидкості деяких машин після спринтів.
За оцінками джерел, більшість команд певною мірою використовували цю технологію, особливо на трасах, де вигідно максимально занижувати болід.
FIA вже працює над новою технічною директивою, яка має закрити цю схему. Утім, із приходом нового регламенту у 2026 році ефективність подібного трюку може суттєво зменшитися сама по собі.
